torsdag 4 mars 2010

Min stora lilla tjej

Stackars D. Först, i morse, tappade hon sin napp i toaletten precis när jag spolade och den försvann (som tur var blev det inte stopp men lilltösen var alldeles förkrossad) . Vi lyckades tillslut hitta en annan. Sen när hon nu på kvällen skulle gå och lägga sig så var den borta. Vi letade överallt (även om jag ska erkänna att jag inte letade så nog, tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att sluta med den). Tillslut gick hon med på att pröva att sova utan den. Lägger sig i sängen.

"Mamma, nappen."
"Den är borta, du kan sova ändå."
"Hitta nappen, mamma"
"Jag kan inte."
"Köpa ny napp, mamma!"

Hon vet då hur det går till här i livet. Men sen somnade hon faktiskt utan gnäll. Jätteskönt. Nu sover hon som en stock. Hon är så stor min lilla tjej. Blöjfri och kanske nu också nappfri (hoppas! hoppas!)?

Nu blir det slackerkväll. En STOR kopp rött te och ett avsnitt av Dollhouse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar