tisdag 16 mars 2010

Gårdagens sömnadsprojekt.

Fick för mig att jag skulle pröva ett mönster igår så det blev en vårmössa åt D, sydd av hennes pappas trasiga gamla jeans - "hållbart mode", Beckmans!


Bra: Fick anledning att äntligen pröva kantbandsvikaren som jag fick av lillebror. Perfekt! Lätt att använda och fin fint resultat

Mindre bra: Symaskinen syr som en kratta! Ojämna stickningar tyvärr, och jag skyller allt maskinen faktiskt! Måste skaffa en ny. Kanske kan jag byta med mamma. Hennes är från 70-talet, eller nått, men syr som en dröm jämfört med min. Gamla maskiner is the shit!

Fin blev den i alla fall, det tyckte hon också - även om hon inte ville ha den på sig.

På kvällen tittade vi på (500) Days of Summer. Jag somnade efter en halvtimme filmen, så bra var den! Fast det säger egentligen inte så mycket om hur filmen var - för jag somnar till allt nu mera. Men i det här fallet var det nog filmen. Det var kul när de lekte på Ikea men annars får den nog en (stark) tvåa av mig (den biten jag såg i alla fall)

1 kommentar:

  1. Jag såg hela men var inte så himla imponerad ändå. Hade kanske höga krav eftersom alla verkar älska den men ändå, så bra var den verkligen inte.

    SvaraRadera