lördag 20 mars 2010

En dröm. Ett hungerspel.

I natt drömde jag att jag var en deltagare i Hungerspelen. Spelplanen var en nedgången viktoriansk herrgård med tillhörande sjö och lövskog. Den andra deltagaren från mitt distrikt vara Lova. Det var inget konstigt med att det var två tjejer, jag tror till och med att det fanns fler spelare från mitt distrikt. Vi var uppdelade i tre olika lag och ingen ville döda någon annan. (Min tanke när jag läste boken var, det här är ologiskt, varför vägrar de bara inte ett ha ihjäl varandra).
Jag var lagledare i mitt lag och mitt enda mål vara att hitta och skydda Lova så hon kunde vinna spelet. Så vi försökte bara hitta de andra lagen utan att någon skulle dö. Sen började det hända "olyckor" och folk dog en efter en, och det var jag som dödade dem! En dränkte jag och en puttade jag ner för den stora trappan i hallen, de andra minns jag inte. Sen hittade jag Lova som hade gömt sig i en sovsäck på vinden. Då vaknade jag.

Ja, jag blev lite besatt av Hungerspelen samt uppföljaren Fatta Eld. De var väldigt tråkigt översatta, men bra story! Hörde att det ska göras en film av den första boken. Jag röstar på Kirsten Stewart som Katniss (nej, för mig är hon inte Bella! Twillight - vad är det? Det var så jag tänker mig Katniss när jag läste boken) , Patrick Fugit som Peeta (ja, ja, jag vet att han är för gammal, och inte det minsta lik Peeta i boken, men jag tror att han skulle vara perfekt!) och Lady Gaga som Effie Trinklet (behöver jag kommentera det här?)!

Lady Gaga med rosa hår är min Effie i alla fall!

1 kommentar: