söndag 28 mars 2010

Grönt är skönt

Barndoms nostalgin slog till och det blev spenatsoppa med ägg halvor i till lunch. Jag älskar soppa, skulle kunna leva på det. Man kan ju variera det i det oändliga och det värmer så gott i magen. L är inte så överförtjust i soppa som jag är så jag passar på när han jobbar och så kokar jag mycket och har till lunch i veckorna också. Perfekt.
Mums!

Sommartidsomställningen gjorde att stackars L fick åka till jobbet klockan 3 i natt (fast då var den ju 4...) så för att låta honom sova när han kom hem tog jag med D en sväng till stinsen. Skulle pröva ut ett par nya Converse åt mig själv och så blev det lite vår shopping åt dottern också. Men oj vad hon är kräsen! Ingenting dög åt henne. "Inte flygplan." "Inte Mjaou (Hello Kitty)." "Inte den." Det enda hon ville ha var ett par turkosa storblommiga vadkorta jeanstights (Perfekta till sommaren men för kalla nu) och en skinjacka i "racer" still som inte fanns i mindre än stl 98. Tillslut enades vi om de här kläderna (Lindex) i alla fall.

D nöjd, mamma nöjd - slutet gott, allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar