tisdag 6 april 2010

Påsken som kom och gick

Nu är påsken slut, tyvärr, för det var den mysigaste och bästa påsken jag kan minnas!

Började på skärtorsdagen med att D såg hur de stora flickorna var utklädda till påskkärringar och fick godis, så hon ville självklart göra samma sak. Hon målade fina påskkort och så gick vi ner till grannarna. Två dörrar, sen fick det räcka. Då hade hon lyckats få ihop en stor påse godis, 20 kronor, 20 videofilmer och en sån där gunghäst älg från Ikea! Då satte vi stopp.

På långfredagen var vi hos min morbror och hans sambo som hade flyttat och behövde lite inflyttningshjälp. Underbar thai-mat i mängder bjöds det på och sedan underbar tårta och massor med frukt (mango, vattenmelon, ananas och jordgubbar till D's stora förtjusning!). Och det var kul att få träffa all släkt som man nästan aldrig hinner träffa.
På kvällen, när vi kommit hem, tittat jag och L på Jesus Christ Superstar (versionen från år 2000). Jag somnade som vanligt (men jag har sett den förut).

Påskafton blev en riktig mysa och ta det lugnt dag. D fick bokstavsmagneter i sitt påskägg - nu kan hon inte bara A utan O också! Massor med god påskmat (lax och sill och ägg) och på kvällen gulbetsrårakor med chevréost (och lamm till L och D). En vit choklad mousse med hallon fick avsluta dagen. Vi tittade på UP och - jag höll mig vaken! Jag var inte ens trött, så det blir bra betyg för den!

På påskdagen kände vi att vi ville utnyttja det underbara vädret. På K-rauta köpte vi nytt fuskgräs (en sån där heltäckningsmatta) till balkongen och ställde ut balkongmöbler. Sen njöt vi av sol, te och kakor på balkongen. På kvällen såg vi 9. Lyckades än en gång håll mig vaken men det berodde kanske mest på att den var så kort (bara 70 min).

I går jobbade jag och i dag är jag sjuk! Det är väl inte så där jätteallvarligt (en rejäl förkylning som satt sig i halsen) men jag bytte pass så jag jobbar torsdag i stället och vilar i dag så jag är frisk i morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar