torsdag 8 april 2010

Är det inte det ena så är det det andra

Börjar känna mig bättre och ska jobba igen i morgon tänker jag. Fortfarande sjukt snorig men jag känner mig inte febrig och yr på samma sätt längre. Nässpray och Alvedon gjorde susen!

Men, nu är det tänderna i stället. Insåg i går kväll att min retainer (tror jag det kallas) - en sån där tråd som man får bakom tänderna efter man har haft tandställning, har lossnat lite. Ringde Folktandvården som sa att jag måste kontakta Tandregleringen för att få det fixat. Ringde Tandregleringen som ville ha 1000 kr för att sätta dit en klick lim på en tand! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Så jag ringde min underbara tandläkare i Åkersberga och de sa att det inte var något problem alls att fixa och jag skulle komma dit nästa fredag så gör de en rutinundersökning samtidigt. Det är ju en bit att åka men det är så värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar