fredag 26 februari 2010

Desperat Moderat?

Blev stoppad av en Moderattant med ett påklistrat flin, på väg till dagis för en stund sedan. Jag svarade snabbt att jag redan vet vad jag skulle rösta på, och det är inte det partiet, och skyndade vidare med D i vagnen.
När jag var på väg hem ca 5 minuter senare stoppar hon mig igen! Och ja, jag är säker på att hon kände igen mig - inte så många som går förbi där med knallrosa dunjacka på så kort tid!
- Jobbar du?
- Nej, och jag tänker inte rösta på Moderaterna sa jag ju, svarar jag och skyndar vidare.
Hon springer efter med en lapp i handen.
- Men du kan väl i alla fall läsa på om skatteavdraget!?
Suck. Hur desperat får man bli. Tror hon att jag tänker ändra mig om hon tjatar tillräckligt mycket eller. Snarare blir ju effekten den motsatta! Nej, det blir en stor diss till Moderaterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar